Goed aangekomen! - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Jeska Verthé - WaarBenJij.nu Goed aangekomen! - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Jeska Verthé - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen!

Door: jeska Verthé

Blijf op de hoogte en volg Jeska

19 Januari 2010 | Kameroen, Maroua

Hallo allemaal,

Sinds gisteren zijn we in Maroua waar we goed ontvangen werden op het Seduc bij Mr. Mahama.
Vandaag gaan we met hem richting Mokolo. Het dagritme is al grondig gewijzigd! Om 06.30u waren we al druk in de weer. Geld wisselen, ontbijten, pasport in orde brengen, mensen (waaronder Belgen!) ontmoeten, ... .
Over een goed uurtje ontmoeten we voor het eerst onze gastfamilie, de school, andere vrijwilligers, ... . We zijn al geacclimatiseerd :).

Over een weekje meer nieuws!

Groetjes uit het nog warmere Maroua

Jeska

  • 19 Januari 2010 - 08:26

    Tante Bieke:

    hei schattebol
    ben zeer blij dat alles goed verloopt! blijf alert in alles! dikke knuff Jes. 55:8-9
    be save - hier alles ok, zacht winterweertje. Geen speciaal nieuws
    knufffffff en groetjes aan de andere Belgen

  • 19 Januari 2010 - 08:27

    Mats De Maertelaere:

    Zalig om da weer icoontje ineens te zien verandere!

    Véél succes met de kennismakingen , maar da zal wel vlot verlopen!

    xxxxxxxxx...

  • 19 Januari 2010 - 12:25

    Ilse:

    Hoi meid,

    Ik ben blij dat je goed aangekomen bent. Ik vind het leuk om je reisverslag te lezen, dus hou me (ons) op de hoogte van je avontuur daar. Eigenlijk ben ik wel wat jaloers op die warme temperatuur daar. Nuja, geniet ervan en tot gauw !

    Ilse x

  • 19 Januari 2010 - 14:21

    Tante Sabine:

    hey jeska ,we zijn zeer blij dat alles goed gaat .moet vele groetjes doen van de steefke en julie ze vragen alle dagen of er nieuws is ,ook groetjes van nonkel jan en greg en geoff.
    pas goed op jezelf dikke kus xxx

  • 19 Januari 2010 - 15:34

    Krista:

    Hallo daar,
    weer een stukje dichter bij de uiteindelijke bestemming.
    We genieten mee van alles wat je beleeft en proeven van hieruit je enthousiasme. Het is voor ons niet moeilijk te geloven dat dit helemaal je ding is. Vergeet je vitamientjes niet hé en ook je maliariapillen, kruip goed weg in je net en smeer je op tijd en wel in hé.
    ('k kan het niet laten om op je te passen.) Groetjes ook aan Sarah en je gastgezin. We duimen dat het gaat klikken.
    Hier gaat alles z'n gang en is het stil...Femke nam al je bed in en maakt in je kamer haar nestje...
    Groetjes
    mama

  • 19 Januari 2010 - 17:03

    Pa:

    Lieve dochter het is even wennen zonder jou. Ik val niet meer over schoenen, uw jas blijft hangen aan de kapstok en het is ook heel stil... Met andere woorden ik mis je heel erg. Veel wijsheid in het uitwerken van jullie opdrachten. Wanneer kunnen we jou bereiken via skype ?
    Pa

  • 19 Januari 2010 - 18:24

    Johan Mesdag:

    Profiteer er maar van, het zal een prachtige ervaring worden !
    Groetjes Meester Johan

  • 19 Januari 2010 - 20:15

    Callens Carl:

    Veel plezier bij je gastgezin; wat een avontuur hé, heb je genoeg zonnecrème? Tzal nodig zijn denken we!!
    hier ist 5 graden maar tzal weer verkoelen zeggen ze; stuur gerust een paar zonnestraaltjes naar hier :-)

  • 20 Januari 2010 - 18:01

    Erik ;-):

    Dag jeska, ceva? ik lees dat alles nr wens verloopt! Ik zal nu en dan eens uwen site bekijken om je wilde verhalen te volgen é... amuseer je daar!!
    grtz xxx

  • 20 Januari 2010 - 18:52

    Coach :

    hey - hoe zit het daar? heb je ze al "leren volleyballen" langs daar? Laat je daar niet kennen hé

    groeten van allemaal

  • 20 Januari 2010 - 20:04

    Aline:

    hoi jeska vind jammer da je zo ver zit maak maar veel plezier en goed werken en maak da je maar een beetje bruin terug keert en breng de zon maar mee xxx we missen je

  • 20 Januari 2010 - 20:28

    Ines:

    Dag Jeska!

    Ben superblij van je eens te horen, te lezen ;-). Amuseer je daar en kom dan maar spoedig terug om lekker veel te volleyballen bij ons en leute te maken! Tot een volgend verslagje!

    Vele groetjes Ines, Jos en Maya!

    -xxx-

  • 21 Januari 2010 - 09:26

    Marjorie V.:

    Heykes,
    ik ben blij dat je goed toegekomen bent en dat het nu al een leuke reis is. Een leuke vooruitzicht naar de komende weken toe ;)
    Jij hebt geluk dat je zo'n mooi weer hebt :p hier saai koud maar ja. Geniet ervan en tot later e

    mvg
    marjorie

  • 21 Januari 2010 - 12:15

    Tante Bieke:

    even langs komen en een 'blog' knuffel geven
    denk aan je hoor! day by day - t ga je goed, wees voorzichtig! en nie liften wije :-)
    GBY tante Bieke

  • 21 Januari 2010 - 18:09

    Christophe Braem:

    Hallo Jeska,
    Jij kent me niet, maar sinds je bent vertrokken naar Kameroen kennen wij jou wel. Je pa is iedere dag onze verslaggever van dienst over deze prachtige reis die je nu beleeft. Geniet ervan met volle teugen. Het ga je goed...
    De collega's van je pa!!

  • 21 Januari 2010 - 21:57

    Evelyne:

    Hey Jeska,

    ik ben een collega van je mama... 'k ga je reis volgen via deze mooie site... zodoende ben ik op de hoogte wanneer je mama iets vertelt over je avonturen... -)
    een mooi avontuur is begonnen voor jou! beleef, ruik, straal, geniet, luister, help, durf, ... 'de leute' jeska! en weet, 'k hou je mama een beetje in de gaten -)
    vr gr, Evelyne, juf RkGodsdienst

  • 22 Januari 2010 - 13:51

    Nonkel Jan :

    dag jeska,ben blij dat alles goed verloopt.
    geniet van deze leerrijke reis ,en toch goed oppassen hé,dikke knuffel en groetjes van ons allemaal x

  • 22 Januari 2010 - 15:40

    Caroline :

    Hi lieve jij!!
    Vroeg me af hoe het met je zou zijn de eerste weken in verweggistan en moest plots denken aan je fantastische weblog, dus kwam ik hier ne keer kijken he! tKlinkt allemaal fijn maar tzal daar ook best wel soms erg dubbel voelen; weg van huis (lees: weg van uwe mats ;)) Maak er daar het beste van. tZal vast een mega fijne ervaring worden daar!!!
    toedels,
    Caroline B.

  • 22 Januari 2010 - 19:41

    Krista:

    Dag Jeska,
    'k Ben benieuwd hoe het ondertussen met je is.
    Niet alles is zo evident hé. Wennen aan het nieuwe, je plaatsje innemen.
    We denken aan je en gaan de dagen samen met je door zelfs al weten we niet direkt meer hoe het met je is. Via Mats wissel ik wat nieuws uit. Zo blijven we ook in contact. Je blijft tenslotte de spilfiguur tussen ons. Geniet van je weekend. Even tijd om te bekomen. Al een rokske gekocht ??
    Groetjes nog aan Sarah.
    Mama

  • 23 Januari 2010 - 12:25

    Marc:

    Dag Jeska,
    Je kent me niet maar ik ben de papa van Ynske (die samen met Stephanie naar Uganda getrokken is). Met hen loopt alles naar wens. Ik merk dat dit met jou gelukkig ook zo is. Een grote levenservaring wordt dit voor jou . Blijf positief en ga ervoor!!

    Marc

  • 23 Januari 2010 - 20:32

    Han:

    Tof dat je zo'n reizen kan maken en wat van de wereld kan zien. Aan de temperauten te zien liggen al je winterklederen mooi thuis.
    Vele groetjes

  • 26 Januari 2010 - 18:23

    Marc D:

    Jeska, we zijn met ons hart bij jou, we blijven het reisverslag volgen.

  • 26 Januari 2010 - 18:42

    Jana:

    halooo jeska! hopelijk heb jij uw studentenkaart niet nodig want ik heb die nog altijd, leuk aandenken aan jou!xd gooh en tis daar supr warm en hier vriest het net niet! amuseer je, gniet en leer van hun cultuur zou ik zeggen! de groeten

  • 28 Januari 2010 - 17:05

    Philippe De Rosen:

    Gelukkig dat jullie goed ontvangen en begeleid zijn. Veel succes en veel geluk. Vele groeten aan Mahama en ander goede vrienden in Maroua en Mokolo. Niet vergeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeska

Hallo allemaal Welkom op mijn blog! Zoals je reeds gelezen heb, ik ben Jeska. Ik studeer lager onderwijs in de Katho te Tielt. In januari vertrek ik samen met Sara naar het tot nu toe vreemde Kameroen. Daar hoop ik 3 fantastische maanden mee te maken! Maanden waar ik veel bijleer, kan groeien, een nieuwe cultuur leer kennen, nieuwe mensen, ... . Ik zie ernaar uit om met hen samen te werken op de school. Veel leesplezier! Hopelijk genieten jullie een stukje mee... :). Tot horens! Jeska

Actief sinds 03 Dec. 2009
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 135934

Voorgaande reizen:

15 Januari 2010 - 12 April 2010

Mijn reis naar het warme Kameroen

Landen bezocht: