Goed aangekomen! - Reisverslag uit Kuurne, België van Jeska Verthé - WaarBenJij.nu Goed aangekomen! - Reisverslag uit Kuurne, België van Jeska Verthé - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen!

Door: jeska Verthé

Blijf op de hoogte en volg Jeska

16 Januari 2010 | België, Kuurne

Hey lieve mensen in het verre België,

Ik wil jullie even laten weten dat ik heel goed ben aangekomen in Yaoundé!
Het was een toffe vliegtuigreis met een Kameroenees aan de ene zijde die ons alles van top tot teen verteld heeft over Kameroen en een Congolese vrouw aan de andere kant die wat vertelt over het Afrikaanse leven.

In de luchthaven stond Thorsten op ons te wachten, gelukkig maar want we werden meteen aangesproken om ons bagage te laten dragen. Et votre chauffeur est là... .Voor het zelfde geld stap je onwetend in... .

Wat ons meteen opviel was de rode grond, de vele kleuren, bananenbomen, cacaoplanten, en ons oude auto's (Europese tweedehandswagens). Wij zouden ze al in een museum plaatsen ;-)
Nog een hilarisch zicht was een moto met twee passagiers en daartussen... nog een moto. ;-) Thorsten vertelde dat dit een alledaags beeld is.

Aangekomen in het huis van Griet en Thorsten, hadden we een aangename kennismaking met oma Lut, Yara en Lisa en de nachtwaker. Ook de hond Miko vond het bezoek leuk.

Gisteren hebben we niet kunnen bloggen maar vandaag lukt het wel en zo zijn jullie in het verre Belgenland gerust gesteld.

Vandaag maakten we een wandeling in het dorp. Overal zie je gaten in de huizen om de stelling te plaatsen, dan zijn ze verwonderd dat de huizen niet stevig zijn.
Er worden ook huizen gebouwd VOOR een appartement, de mensen hebben geen licht meer maar de baas toont op die manier zijn rijkdom.
Ze bouwen ook naar budget. Eerst een buitenmuur, dan sparen voor de rest en zo wordt een huis in stapjes opgebouwd.

De plaatselijke inwoners zijn vriendelijk en komen op ons afgestapt om werk te vragen. Reden: ze heeft zwakke voetjes. Ik maak iedereen wijs dat ik gelukkig getrouwd ben met Mats De Maertelaere :D. Tot nu toe heeft het succes, maar redenen genoeg om werk te vragen é.

Ziezo, dat was het voor vandaag. Volgens mij is het eten klaar, want het ruikt hier heerlijk!
Matsie, lieverd! Je zou hier veel kunnen leren!!! Misschien breng ik wel een afrikaans kookboek mee :). Als ik er 1 vind tenminste... .
(Kmis u verschrikkelijk!!!)

Maandag trekken we door naar het noorden. Spannend, want dan maken we kennis met ons gastgezin, de school. En het is opnieuw een andere streek en cultuur.

Lieve mensen, ik hou jullie op de hoogte in de mate van het mogelijke en weet dat ik jullie niet vergeet!!
Vele zonnige, maar vooral WARME groetjes
Jeska xxx

  • 16 Januari 2010 - 11:53

    Matthias:

    Het ziet er daar tof uit!
    Ben wel beetje jaloers.
    Hah!

    Kijk al uit naar het volgende verslagje!

    Groetjes!

  • 16 Januari 2010 - 11:54

    An Tanghe:

    Hey Jeska,

    Fijn dat je goed aangekomen bent.
    Veel succes en plezier verder.

    groetjes,
    Anneke x

  • 16 Januari 2010 - 12:18

    Isaline:

    Hey!
    Zalig dat je goed bent aangekomen. Ik vertrek morgen! Spannend.. Zo te horen heerst er daar een sociale cultuur! Ge past daar perfect in hé! :D

  • 16 Januari 2010 - 12:34

    Ancha Tanghe:

    Oh, zo tof. Was daarstraks nog aan het denken aan jou. Of je al aangekomen was enzo ... en ziedaar, een mail in mijn postvak in met een reisverslag. Amuseer u! x

  • 16 Januari 2010 - 13:06

    Lore:

    lieve lieve meid!

    zo leuk om je te horen
    zo te horen is het allemaal al heel goed meegevallen en is het daar tof.
    weet dat ik aan je denk en je zeker niet vergeet!

    ik mis je hier nu al en in de paasvakantie gaat da alleen maar erger worden :s

    meid amuseer je daar nog geniet van alles gods zegen

    en een hele dikke zOen! ly

  • 16 Januari 2010 - 13:29

    Sven:

    Hey Jeska,

    leuk om zo'n verslagjes te lezen! Ik zal het zeker en vast blijven volgen ;).

    Ge zult daar zeker en vast goed uw plan kunnen trekken, en dat is toch niet te onderschatten ;). Knap!

    Veel plezier nog ginder en doe ze daar de groeten ;).
    xxx

  • 16 Januari 2010 - 13:56

    Nele & Kurt:

    We zijn blij dat je goed bent aangekomen en zien er verder naar uit wat dit avontuur zal brengen.

    Groetjes en Gods zegen.

    Nele & Kurt

  • 16 Januari 2010 - 14:14

    Mats De Maertelaere:

    Blij dat je het daar zo naar je zin hebt! Breng maar een kookboekje mee , dan zalk da allemaal klaarmaken as je trug bent ( als je natuurlijk ni snakt naar echt belgisch eten :) )

    veel succes daar en kdenk aan je!!!!

    xxxxx....

  • 16 Januari 2010 - 14:31

    Bianca:

    heey Jeska,

    blij dat je goed bent aangekomen!! blijkbaar is er daar wel het een en het ander speciaal te zien eh! Sommige dingen versta ik nie zo goed, ma das wss omdak het zelf nie kan zien;)

    Hou je goed meid!!!

    Xx

  • 16 Januari 2010 - 14:57

    Tante Sabine:

    hallo meiske ,ben blij dat je goed ben aangekomen ,vele groetjes van ons allemaal xxx

  • 16 Januari 2010 - 17:03

    Vanessa En Co:

    Hey Jeske,
    Fijn om te horen dat alles daar goed gaat met jou!!!
    We blijven jou volgen en brengen jou in gebed.
    grts en blessings
    xxx

  • 16 Januari 2010 - 17:04

    Annelies:

    Hee meisje

    Nu is jouw avontuur ook eindelijk begonnen en hoef je niet meer jaloers te zijn ;-)
    Ben blij dat je goed aangekomen bent...wachtte al in spanning af op je eerste bericht van ginder... Geniet er maar ten volle van...Over drie maandjes kunnen we dan al onze verhalen aan elkaar vertellen... Ik kijk er al naar uit (maar laat het toch maar niet te snel voorbij gaan)
    Koude groetjes vanuit Noorwegen... Annelies

  • 16 Januari 2010 - 21:17

    Tante Bieke:

    hei Jeska,
    och super thx voor je uitvoerige duidelijke mail. en oef....dat deeltje is al goed verlopen, ben blij hoor. Ik denk veel aan jou hoor!God bless, groetjes aan je reisvriendin en gastgezin.Wees voorzichtig.
    God bless xxx superknuff

  • 17 Januari 2010 - 15:10

    Callens Carl:

    Hallo Jeska,

    Tof om te horen dat ge het goe stelt daar, doe dat daar goed hé, ge zult een enorme ervaring opdoen, geniet ervan!!!
    Tot later, ciao!!

  • 17 Januari 2010 - 16:51

    Marjolein B:

    Waah!!
    kben blij daje goed toegekomen bent!
    Tis daar vast prachtig van natuur en prachtig weer! en wij belgen zitten ier met de regen en de koude:(:p haha naja:d
    Enjoy, have fun en doe ervaringen op voor de rest van je leven!
    God bless ya

  • 17 Januari 2010 - 17:52

    Tante Sabine:

    dag jeska ,al aangekomen op jou bestemming hopelijk val alles goed mee maar jou kennende dat zal wel hé ,we denken aan jou en breng een beetje warme zon mee héhé .
    vele groetjes en gods zegen xxx

  • 17 Januari 2010 - 18:15

    Annelies:

    Jeska,

    Ik kan me zo levendig voorstellen wat je beschrijft! Ge zijt in goede handen bij Thorsten en Griet! Doe ze vele groetjes van mij! Ik ben superjaloers en ik lees met veel heimwee naar het warme Afrika jou verhalen! Mokolo is nog een heel andere wereld dan die waar je nu terecht bent gekomen. Geniet met volle teugen! Liefsx

  • 17 Januari 2010 - 18:16

    Annelies:

    Jeska,

    Ik kan me zo levendig voorstellen wat je beschrijft! Ge zijt in goede handen bij Thorsten en Griet! Doe ze vele groetjes van mij! Ik ben superjaloers en ik lees met veel heimwee naar het warme Afrika jou verhalen! Mokolo is nog een heel andere wereld dan die waar je nu terecht bent gekomen. Geniet met volle teugen! Liefsx

  • 17 Januari 2010 - 19:00

    Krista:

    hallo daar,
    we zijn net terug van een wandeling aan zee en een bezoekje bij pépé en mémé.
    En ja hoor jij bent en zal waarschijnlijk ons gespreksonderwerp blijven de komende maanden.
    Onze mailadres is verthe.geert@telenet.be want blijkbaar liep daar iets fout.
    Heb het naar je zin en wees goed voor elkaar hé.
    Love you,
    mama

  • 17 Januari 2010 - 20:31

    Eisa:

    Heeeejjjj, super te horen daj goe bent aangekomen!!!
    Kwens je daar den tijd van je leven toe!
    Klinkt allemaal super!

    xxx

  • 17 Januari 2010 - 21:14

    Nele:

    Allee meid,

    de leute hé!!!
    en super veel zegen!
    groetjes!

    Nele

  • 18 Januari 2010 - 06:49

    Julie:

    Heej Jeska,

    Zaterdag was onze eerste wedstrijd zonder jou!
    We zaten allemaal in spanning ons af te vragen hoe het met je zou zijn!
    Blij te horen dat het goed gaat daar!

    We missen jou hoor!
    Geniet er nog van!
    Vele groetjes xxx

  • 22 Januari 2010 - 19:32

    BROER Nr 1:

    Hallo zussie alles goed daar. Hopelijk wel ma weet zeker da ge u heel ga amuseren. In elk geval mis ik u ook al zie ik u onder et jaar niet echt veel. Was wel sjiek om u nog keer te zien voor daj vertrokken waart. Bij deze veel succes en ga u volgen en doe da goed hé juf Jeska

    Groetjes BROER nr1

  • 29 Januari 2010 - 09:04

    Nele:

    Hallo meiske!

    En begint u haar al te kroezelen?
    Al wormen gegeten?
    Aapjes gezien?
    Olifanten tegen het lijf gelopen?
    Wat een mens allemaal denkt bij het woord afrika hé?
    Ik heb God gevraagd een paar zwarte engeltjes rondom jou te zetten om je te beschermen!
    Heel veel liefs, en Gods onmisbare zegen!
    dada,
    Nele

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeska

Hallo allemaal Welkom op mijn blog! Zoals je reeds gelezen heb, ik ben Jeska. Ik studeer lager onderwijs in de Katho te Tielt. In januari vertrek ik samen met Sara naar het tot nu toe vreemde Kameroen. Daar hoop ik 3 fantastische maanden mee te maken! Maanden waar ik veel bijleer, kan groeien, een nieuwe cultuur leer kennen, nieuwe mensen, ... . Ik zie ernaar uit om met hen samen te werken op de school. Veel leesplezier! Hopelijk genieten jullie een stukje mee... :). Tot horens! Jeska

Actief sinds 03 Dec. 2009
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 135934

Voorgaande reizen:

15 Januari 2010 - 12 April 2010

Mijn reis naar het warme Kameroen

Landen bezocht: