De eerste dagen... - Reisverslag uit Kuurne, België van Jeska Verthé - WaarBenJij.nu De eerste dagen... - Reisverslag uit Kuurne, België van Jeska Verthé - WaarBenJij.nu

De eerste dagen...

Door: jeska Verthé

Blijf op de hoogte en volg Jeska

09 Januari 2010 | België, Kuurne

Ondertussen hebben we al heel wat meer informatie verzameld over het vertrek, de aankomst en onze eerste twee dagen in Kameroen.

Vrijdag, 15 januari is het zover. Mijn reis zal beginnen... .
Om 10.10u stijgt mijn vliegtuig op in Brussel. We moeten een uurtje op voorhand inchecken.
(Wie zin heeft, kom mij zeker uitwuiven :) )
En 6.45u later landt mijn vliegtuig al in Yaoundé.

Als alles goed gaat, staat Thorsen Huber ons daar op te wachten. We mogen 2 dagen logeren bij hem en zijn (Nederlandstalige) vrouw. Dit om wat te acclimatiseren, aan de omgeving gewoon te worden, wat vragen te stellen, ... .

Thorsen heeft reeds een vliegtuig geboekt richting Maroua. Vanaf daar is alles nog 1 groot vraagteken.
Niet alles, we weten toch al enkele dingen... .

- Er zijn twee gastgezinnen bereid om 3 maanden
hun huis open te stellen voor ons.
- We weten dat er een school is, een directeur en
dat we aan kinderen vanaf 10 jaar zullen
lesgeven.
- Onze opdracht (vanuit de Katho) bestaat eruit
om 4 projecten uit te werken (brede school,
werken met kinderen met een beperking,
muzische activiteiten en Frans).
- Dit alles gebeurt in hun tweede taal, Frans. De
plaatselijke taal is Mafa.

U ziet, we weten ongeveer wat ons te wachten staat, maar een concrete invulling heeft alles nog helemaal niet. Dit maakt het juist ongelofelijk spannend en uitdagend!

Ik hou jullie zeker op de hoogte!

Au revoir

  • 09 Januari 2010 - 09:13

    Naomi Herremans :):

    Iiieee, zo spannend zeg Ö Veel plezier daar, maar dat zal wel niet ontbreken! Hopelijk heb je 'n fijne en gezegende tijd, én leer je veel bij natuurlijk. Ben al benieuwd naar wat hier te lezen valt komende maanden :)

  • 09 Januari 2010 - 10:12

    Lisanne:

    Spanneeeeeend!! Super leuk! Wel voorzichtig doen he ;) GO FOR IT!!!!!

  • 09 Januari 2010 - 10:12

    Lisa Deseck :

    spannend zeg ... ben al benieuwd in jou plaats ... ik hoop dat het een super tijd voor je mag zijn vol zegeningen ! groetjes x

  • 09 Januari 2010 - 11:04

    Matt Soberon:

    Veel succes daar, ik wens je het allerbeste toe.

  • 09 Januari 2010 - 11:12

    Maddy:

    dat ga ik dit jaar ook doen! maar dan in cambodja !.. en dan de kindjes les geven in engels .;D

    SUPER !

  • 10 Januari 2010 - 14:11

    Koenraad:

    Hey! Ik wou even melden dat ik u alvast een heel groot avontuur wens en maak maar veel foto's en update's op u blog want ik ga em zeker en vast volgen!!!!

  • 10 Januari 2010 - 14:34

    Marjolein:

    Waaw!!
    Zo tof daje dat doet!
    heb allesinds veel plezier! kzal af en toe eens hier komen lezen^^
    -x-

  • 13 Januari 2010 - 19:26

    Alexander :

    Ik hoop voor u dat je je daar goed zal amuseren. Wat ik zeker niet ga betwijfelen. Geniet van het werk dat je zal doen alsook van de dankbaarheid van de mensen rondom jou. Tot ik je de volgende keer lees .

  • 15 Januari 2010 - 15:11

    Mats De Maertelaere:

    Veel succes daar schatje , kweet dat je het daar goed zal doen .

    Tis mor stillekes ier zenne nu ge weg zijt , tworre lange dage!

    xxxxxxxxxxxxxx
    ni te veel bruinen é!!!!!

  • 15 Januari 2010 - 15:55

    Krista:

    Dag zus,
    'k word nog steeds een beetje emo als ik dit alles bedenk. Het laat me diep vanbinnen beseffen hoe graag ik je wel zie en 'k mis je nu al ontzettend hard. Loslaten is echt m'n ding niet maar hoort er nu eenmaal bij. Ook in dit ben jij m'n baanbreker.
    Maar geniet van dit alles, zet al je zintuigen wijd open en bovenal je hart. Mag het geraakt worden door alle schoonheid om je heen en je in beweging zetten om anderen te dienen.
    Lieve groetjes,
    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeska

Hallo allemaal Welkom op mijn blog! Zoals je reeds gelezen heb, ik ben Jeska. Ik studeer lager onderwijs in de Katho te Tielt. In januari vertrek ik samen met Sara naar het tot nu toe vreemde Kameroen. Daar hoop ik 3 fantastische maanden mee te maken! Maanden waar ik veel bijleer, kan groeien, een nieuwe cultuur leer kennen, nieuwe mensen, ... . Ik zie ernaar uit om met hen samen te werken op de school. Veel leesplezier! Hopelijk genieten jullie een stukje mee... :). Tot horens! Jeska

Actief sinds 03 Dec. 2009
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 135933

Voorgaande reizen:

15 Januari 2010 - 12 April 2010

Mijn reis naar het warme Kameroen

Landen bezocht: